Carte postala veche   Leave a comment

Mai, soldat de graniceri
De dincolo de hotar,
As veni la piept sa-ti sar
Ca noi, frate, suntem veri !

Maicile ne sunt surori
Maritate-n doua parti,
Si noi doi traim pe harti,
Vere, cum sa ma omori ?

Mai, soldat de graniceri,
Fratiorul meu viteaz,
A fost ieri ce nu e azi,
Maine-i altfel decat ieri.

Nu te-ntreb de bunul unchi
Dar te rog, cu-acelasi glas,
Sa-i intrebi de ce mi-au tras
GRANITA PESTE GENUNCHI.

Nu pot talpa sa mi-o scot
De sub piatra de hotar,
Ti-ncarci pusca in zadar,
Ma sfarami cu neam cu tot.

Te-am pierdut, mi te-au furat,
Cin-sa mi te dea-napoi ?
Dar tot tu sa tragi in noi,
Fratior instrainat ?

Seceta daca ar fi
Si sangele ti-ar seca
Ai gasi in tampla mea
Seva care te-ar nutri.

Cum sa tragi, cand plang de dor,
Si-i spun lumii in zadar
Ca un stramb si fals hotar
mi-a cazut peste picior ?

Viata poti sa mi-o si ceri,
Eu de mila ti-o pot da,
Sa nu-ti faci pacat cu ea,
Mai, soldat de graniceri !

Adrian Paunescu – 1980

Posted 8 Noiembrie 2010 by Liviutz in Muzica&Poezie

Tagged with , , ,

Lasă un răspuns

