Un om pe niste scari   Leave a comment

În lumea plină de urmări, eu sunt un om pe nişte scări.
În sus ce e? În jos nimic ! În jos ce e? În sus nimic !

Vorbesc cu ceilalţi care-au fost şi-n sus şi-n jos şi nu-i dezic,
Eu însumi spun de locurile pe unde-am fost – nu e nimic.

Vecinul meu prăseşte ciori, vecina mea prăseşte farduri,
Eu sunt un om pe nişte scari şi-un câine bulucind prin garduri.
Eu sunt un om pe niste scări şi-un câine bulucind prin garduri.

O data, de mai multe ori, căci ce pot fi aceste garduri,
Decât cazute foste scări, decât cazute foste garduri.
Decât cazute foste scări, decât cazute foste garduri.

Vecine, domnule, straine ! Nu înţeleg ce-aveţi cu mine !
Ştiu, scările ne sunt comune, dar trec atât de rar pe-aici,
Portarul însuşi poate spune ca am ambitii foarte mici.
Portarul însuşi poate spune ca am ambitii foarte mici.

Din când în când mai vin pe-acasă, de ce vă suparati când vin?
Arare talpa mea apasă pe dalele cu paşi străini.
Arare talpa mea apasă pe dalele cu paşi străini.

Vecinul meu prăseşte ciori, vecina mea prăseşte farduri,
Abia m-am ridicat din garduri si mârâind în joase salturi, eu sunt un om pe nişte scări.
Si mârâind în joase salturi, eu sunt un om pe nişte scări.

Şi daca vreţi sa fim baladă si fiindcă eu nu am o stea,
Accept, râvnesc, visez să cada un corb nervos la moartea mea.
Accept, râvnesc, visez să cada un corb nervos la moartea mea.

Şi-acuma, vă implor, zâmbiti, în lumea plină de urmări,
Voi care fard si ciori prăsiţi, întunecaţi şi spălaciţi, lasaţi-mă să fiu pe scări.

Versuri: Adrian Paunescu
Voce: Mircea Vintila

Lasă un răspuns

