Personne…   10 comments

Io mi-s rocker in principiu, dar mai am si slabiciuni speciale. Una dintre ele este limba franceza – limba care mi se pare cea mai muzicala dintre toate limbile izvorate din Turnul Babel. Asociata limbii este si muzica, in consecinta imi plac foarte multi artisti frantuji.

In memoria bunicii mele iubite, va propun astazi sa-l ascultam pe Pascal Obispo – la mare moda in perioada mea pariziana…

Personne, personne ne te remplace !

J'avais perdu l'habitude
les clés de la solitude
J'avais perdu la mer
Et les déserts arides
Même la chaleur des pullovers
J'avais perdu l'enfer
Au paradis...

J'avais oublié les refrains
Qui nous rappellent à l'odre
Et ton foutu désordre
Ce désordre essentiel
Mais si confidentiel
L'existence et les roses se fanent
Même un lundi
Au paradis...

Personne
Ne te remplace
Non personne
Ne te remplace
C'est un enfer à vivre
Mais comment vivre avec
Ces envies insensées
Car ton armoire est vide
Mes rêves me dévorent
Et mes draps sont glacés
Toutes les nuits...

On n'a plus goût à rien
Mais tant besoin de tout
C'qui pourrait remplacer
Un être indélébile
On cherche en vain le double
On serait prêt à tout
Pour revoir le jour
Toutes les nuits...

Posted 21 Octombrie 2011 by Liviutz in Muzica&Poezie

Tagged with , , , ,

10 responses to “Personne…

Subscribe to comments with RSS.

  1. Încă o dată citesc şi zâmbesc; era ceva care iscase o punte de legătură, ceva simţit, doar că nu ştiam ce..până nu mi-ai dat să citesc asta.
    Între mine şi cuvintele limbii franceze e o poveste cu trecut, prezent şi viitor care au plămădit din toate o durată, una întreagă.
    Dumnezeu să o odihnească pe bunica ta, sufletule.

    Şi-aşa deci, ai avut o vreme a vieţuirii în Paris; când mă întâmplu pe tărâmuri de Franţă, e prin centru şi prin sud, iar dacă vreodată aş vrea să fiu unui loc pe lumea asta, ca un al doilea al casei mele, acela ar fi în Provence.

    Explică-mi cum vine asta cu a fi rocker din principiu, că pare ceva ce îţi guvernează viaţa, ceva care te are în mâini, suveran…iar glumeam.

    • E simplu de explicat: daca sunt si alte genuri care imi plac doar, rezonez amplificat cu anumite „bucati” rock, dar selectiv, nu la gramada. Imi place in special hardrock-ul din perioada mai putin electrificata – Zeppelin si Black Sabbath, astea ma ridica de pe scaun, de pilda. Dar innebunesc si la riff-urile lui Malmsteen, Steve Vai, Van Halen, Satriani – tensiunea 30 cu 15 ! Imi mai place si rockul progresiv, punk-rockul – Pink Floyd, Nirvana, etc.

  2. Ceva pentru tine…

  3. Îţi mai pot lăsa ceva? şi-atât.
    Şi să îţi spun că fiecare are o muzică a lui, internă…cea a gândurilor.

    • Pai e ca-n fizica, caci fizica descrie si viata – fiecare obiect cu structura cristalina are o frecventa de rezonanta. La fel si ego-ul, modelati obiectiv si subiectiv de torentele vietii, rezonam la anumite frecvente – ceea ce se cheama „coarda sensibila”🙂 !

  4. Muţumesc pentru desluşiri; un „rocker din principiu” care creşte cactuşi; tandră îndeletnicire îţi mai eşti sieţi..şi ornamentaţie. Nu glumesc.
    Îmi pare bine că am dat iar de tine; acum ştiu adresa unde poţi fi găsit.

  5. Ţi-am văzut şi cactuşii, Liviu; am atins cu degetele ochilor imaginile, şi ştii ce, în tot acest răstimp? am uitat să respir. M-am umplut cu frumuseţe, iar frumuseţea este una dintre vulnerabilităţile mele.
    Îţi mulţumesc.

    • Ai vazut o mica parte din plantele mele, caci sunt zgarcit – pastrez numai pentru mine ce e mai frumos !🙂

      Daca o sa cobori din poezie pana la nivelul unor ghivece cu glod, iti trimit si tie la primavara un pachet cu plante (suculente in general – nu trebuie sa fie neaparat cactusi cu spini) – fac parte dintr-o organizatie subversiva care urmareste sa contamineze intreaga populatie cu virusul cactusistic …

  6. O, dar ai început deja să răspândeşti efluvii de contagiune…cu frumuseţe.
    Trimite-mi nu la primăvară, ci la câteva zile după venirea iernii, un cactus virtual; atunci va fi ziua mea de naştere. Ghiceşte-l pe cel de care m-am îndrăgostit…de fapt, nu’i unul, ci vreo trei la număr. Să văd dacă dai sau nu greş.

Lasă un răspuns

