Mi-e frica !   Leave a comment

Azi e 21 decembrie ! Mi-e frica ! Mi-e frica ! Mi-e foarte, foarte frica !

Vedeti voi, frica asta este unul din primele instincte animale (si inerent, umane), ea vine direct din una din caracteristicile fundamentale ale viului – autoprezervarea. Fiind codata adanc in ADN-ul nostru, este coordonata de una din cele mai vechi structuri ale creierului – amigdala, frica fiind un reflex primitiv  !

Din acest motiv, frica este greu de controlat si nu este eliminata total decat la indivizii anormali. La ceilalti, ea scoate mereu capul in cotidian, e un fel de umbra cu care traim. Este semnalul de alerta suprem, cel care pregateste trupul pentru decizia capitala „lupta sau fugi”. Iar social vorbind, este utilizata in disciplinarea cetatenilor, amenintati cu repercursiuni din partea autoritatilor.

De ce ti-e frica nu scapi !" - sursa: ziaruldeiasi.ro

„De ce ti-e frica, d-aia nu scapi !” – sursa: ziaruldeiasi.ro

Si totusi, oamenii civilizati au impins frica din ce in ce mai departe. Odata cu eliminarea amenintarilor cotidiene  gen siguranta personala, alimentatie suficienta, securitate sociala, etc, cetatenii statelor civilizate au cam uitat ce este frica, afirmand sus si tare ca nu le este frica de nimic sau cel mult ca „nu le este frica decat de dumnezeu” – un fel de a spune ca nu le e frica decat de inevitabilul natural.

Pe de alta parte, in cetatenii statelor amarate, frica este la ea acasa ! Cu cat omul este mai sarac si mai neinstruit, cu atat este mai fricos (si mai religios, dupa cum au dovedit multe studii). Ne e frica de orice: de gastile de cartier, de cetatenii de culoare, de factura la curent, de seful de la serviciu, de boli in contextul serviciilor medicale romanesti, si bineinteles de Apocalipsa lui Dumnezeu ! Stiti voi, zeul preferat a 2,2 miliarde de oameni, care din cand in cand ne pedepseste cu extinctia, urmand probabil sa faca din tarana alt Adam si alta Eva – mai fricosi si mai respectuosi decat eram noi.

Revenind la realitate, trebuie sa spunem ca la origine frica a avut un rol biologic esential, dar are si un mare dezavantaj: frica paralizeaza intelectul superior, dand prioritate instinctelor primordiale. Din om te transformi subit inapoi in animalul temator din care ai provenit ! Din acest motiv, frica este desueta si trebuie alungata din viata omului civilizat – care, nu-i asa, trebuie sa rationeze logic si metodic, infruntandu-si destinul cu capul sus !

In incheiere, haideti sa ne amintim cu Andries de fricile din regimul comunist, pe cand orice intreprindere era paralizata de teama ca nu va fi pe placul cuiva si-o sa ajungi sa dai socoteala „organelor„. Noroc ca au aparut niste neinfricati la Timisoara care au indraznit public sa spuna „NU !”, sa strige „Jos !” in fata gloantelor.

La radio se canta „Sa-nveti de la soare”,
In troleibuz lumea ma calca-n picioare…
Incep sa ma trezesc mai bine,
Odata cu asta si spaima din mine;
Incerc sa m-adresez politicos,
Replica nu-i cu nimic mai prejos:
„- Mai cetatene, nu suntem lemne,
Fa bine si-asculta: -Mai suge din burta !”
Mi-e frica ! Mi-e frica ! Aaaaa…

In birou, din tablou, priviri reci ma masoara,
Primele primejdii incep sa apara !
Secretara imi spune, prompta:
„Cutare ne cere iarasi caracterizare !”
Prin minte frica imi joaca noi feste,
S-ar putea lasa cu-o alta poveste…
Nu e momentul, e-absent concretul,
E-o cursa, desigur, si-s atat de singur…
Mi-e frica ! Mi-e frica ! Aaaaa…

La spital pe culoar, monumente de frica,
Tipa, se-agita, se zbat, se ridica.
Sta spaima-n mine ca la ea acasa,
Ii spun doctorului ca trebuie scoasa,
El imi pune in vedere situatia-mi precara:
„Ne trebuie o noua aprobare mai clara,
Povara raspunderii mi-apasa umerii,
Pune-te-n locul meu, sa vezi cit e de greu !”

Mi-e frica,
Mi-e frica,
Mi-e frica,
Mi-e frica,
Mi-e frica,
Mi-e frica, aaa
Mi-e frica, mi-e frica,
Mi-e frica, mi-e foarte foarte foarte frica !
Mi-e frica, mi-e mi-e frica mi-e
Mi-e frica, mi-e mi-e frica mi-e
Frica, mi-e frica, Mi-e frica, mi-e frica,
Mi-e frica…

Lasă un răspuns

