MH17 – vinovatii colaterali   Leave a comment

Centrate pe tragediile personale ale pasagerilor si pe oprobiul (bine-meritat) aruncat brutelor care au apasat pe butonul bateriei de rachete, multe articole din presa au trecut cu vederea ceilalti vinovati pentru zborul frant al cursei MH17.

1. Autoritatea Aeronautica ucraineana – era prima care trebuia sa anunte pericolul. De fapt, facusera deja jumatate de pas – SPATIUL AERIAN DIN ZONA ERA INCHIS PANA LA 32.000 DE PICIOARE. Dar MH17 zbura cu doar 1.000 de picioare mai sus (cateva sute de metri) …
Caci iata ca dupa tragedie apar informatii ca serviciile secrete ucrainene stiau ca separatistii detineau baterii de rachete BUK. Ba mai mult, unele surse afirma ca separatistii anuntasera inca din iunie ca au cucerit o unitate aeriana din Donetk – unitate dotata cu baterii de rachete BUK, in stare sa atinga tinte si pana la 22.000 de metri ! In acest context, e posibil ca rusii sa aiba dreptate cand afirma ca nu ei au inarmat separatistii (desi precis ca i-au sustinut logistic).
DECI, ucrainienii sunt si ei vinovati, trebuia sa anunte interdictie de zbor totala in zona, cu atat mai mult cu cat separatistii le mai doborasera si alte aeronave – ce-i drept de la altitudini mult mai mici.

Sistem rachete BUK. Sursa: wikipedia.org

Sistem rachete BUK. Sursa: wikipedia.org

2. EUROCONTROL – autoritatea europeana pentru siguranta zborurilor civile. Eurocontrol (alaturi de CAA – autoritatea aeriana britanica) lansasera RECOMANDAREA ca zona sa fie evitata. Dar ERA DOAR O RECOMANDARE ! Daca ar fi actionat pe principii prudentiale, poate ca aceasta recomandare s-ar fi transformat in norma obligatorie si 300 de vieti nevinovate ar fi fost crutate …

3. Compania aeriana malayeziana. Primisera deja o grea lovitura de curand, atunci cand se pare ca pilotul cursei MH370 a luat-o razna si s-a sinucis, luand cu el 238 de persoane. Macar si pentru asta trebuiau sa sufle si in iaurt, nu sa zboare peste o cunoscuta zona de razboi !
DAR … va vine sa credeti sau nu, si cele mai serioase companii aeriene din lume ZBOARA CURENT PESTE ZONE RISCANTE (ex: Afganistan, Irak, Siria, alte tari africane cu razboaie in desfasurare, etc.), din motive de economie de carburant ! Concurenta este foarte dura si fiecare litru consumat conteaza. Si apoi se bazeaza pe faptul ca foarte putine state au echipament militar in stare sa doboare aeronave la o altitudine asa de mare …

4. Marile state europene – cele care au cedat santajului economic al lui Putin si tac ca pestii in fata abuzurilor rusesti. Ca sa ramanem obiectivi, trebuie sa amintim ca recentele conflicte sunt o reactie a Rusiei la avansul NATO asupra sferelor de influenta traditionale ale acesteia (Moldova, Georgia si Ucraina).

Uite asa se scrie istoria – nu va pierdeti in amanunte, toate acestea sunt un joc de sah planetar pentru impartirea resurselor. In ciuda tendintei spre inteligenta si spiritualizare, Omul – ca si celelalte reprezentante ale biotopului terestru, ramane o fiinta profund concurentiala, si nu trebuie sa pierdem niciodata asta din vedere …

UPDATE 21 septembrie 2014:

Pe cine am pus eu, (de atunci, la cald) pe primul loc la vinovati ? PE UCRAINIENI ! Ei bine, pe cine credeti ca vor da in judecata avocatii victimelor ? PE UCRAINIENI ! Q.E.D.

http://www.realitatea.net/rudele-victimelor-germane-ale-cursei-mh17-vor-da-in-judecata-ucraina-la-cedo_1529926.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s